I
H Ειδίκευση «Χημική Εκπαίδευση και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας» του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο: «Μοριακός Σχεδιασμός και Μοντελοποίηση – Χημική Εκπαίδευση» οργανώθηκε και λειτουργεί στο Τμήμα Χημείας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ από  ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και διαδέχεται την ομώνυμη Ειδίκευση  του προηγούμενου Ενιαίου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος, αλλά και το Διαπανεπιστημιακό – Διατμηματικό ΠΜΣ «Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες, ΔιΧηΝΕΤ», το οποίο λειτουργούσε στη Τμήμα από το 1998.

Η ειδίκευση αυτή συμβάλει στην πρόοδο της Επιστήμης της Χημείας στα επιστημονικά πεδία της Διδακτικής της Χημείας και της ανάπτυξης, εφαρμογής και αξιολόγησης σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στοχεύει στην υψηλού επιπέδου κατάρτιση και εξειδίκευση των ενεργών και μελλοντικών εκπαιδευτικών στα πεδία αυτά.

Η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει από καιρό συνειδητοποιήσει την ανάγκη της έρευνας σε διδακτικής των φυσικών επιστημών και Χημικής Εκπαίδευσης ειδικότερα. Επίσης η ανάπτυξη των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας έχει οδηγήσει στην εντατικοποίηση της χρήσης τους στη χημική εκπαίδευση και της έρευνας επί των αρχών ανάπτυξής τους και της διδακτικής αποτελεσματικότητάς τους. Παράλληλα, είναι πλέον σαφής η ανάγκη της διαμόρφωσης ενός νέου τύπου εκπαιδευτικού, με χαρακτηριστικά και γνώσεις ερευνητή, για την καλύτερη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων και την προσέγγιση μεταξύ έρευνας και πράξης.

Σημειώνεται ότι πολύ σύντομα η  κατοχή του Διπλώματος της Ειδίκευσης «Χημική Εκπαίδευση και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας» θα ισοδυναμεί με την κατοχή Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο είναι είναι απαραίτητο για το διορισμό στην δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση οποιουδήποτε αποφοίτου που έχει εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο από το ακαδημαϊκό έτος 2015-16 και εντεύθεν.